Donderdag 4 april / Easter Holidays! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu Donderdag 4 april / Easter Holidays! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 april / Easter Holidays!

Door: Lisa Mennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Allemaal,,

Paasweekend!! Lekker weer, brunches, chocola.. nou het enige wat ik gehad heb is chocola en om die andere 2 te compenseren heb ik maar wat extra chocola gegeten, haha. Om maar bij iedereen in de herhaling te vallen, ik ben zo ontzettend zat van dit weer. Wie niet, ok. Alleen ik heb zo een hekel aan kou en sneeuw en ik heb gewoon zon nodig, deze winter(want ja, laten we het maar gewoon winter noemen) duurt echt 10x te lang. Ik vind verschillende seizoenen aan de ene kant erg leuk. De bloemetjes die bij het voorjaar horen, mijn favoriete seizoen de zomer, de herfst met mooie verkleuring van de bomen, paddenstoelen en kastanjes.. alleen dan die winter.. ik heb er gewoon een ontzettende hekel aan. Het enige kleiiinneeee lichtpuntje is dat het soms mooie plaatjes oplevert, maar die kunnen me met die kou eigenlijk echt gestolen worden.
Normaal doen we altijd een paasbrunch met het gezin, maar die moest ik helaas missen. Daarom zou ik met Pavla gerechtjes gaan maken, bij haar slapen van zondag op maandag en dan die ochtend samen brunchen in haar flat. Ze moest alleen helaas werken die maandag op het laatste moment en dus ging het niet door. Toch heb ik een hele leuke pasen gehad. Op de dinsdagochtend gaan we altijd naar de bibliotheek in Shepherd’s Bush en daar komt altijd een vader(Churchill Nana Hagan, hij noemt zichzelf ‘Nana’) met zijn 3 jarige dochter Ariëlla. We raakten aan de praat en hij bleek alleenstaand vader te zijn van 3 kinderen(Amy 13, Nathan 9 en Ariëlla 3). Hij doet alles helemaal zelf en ik heb diep respect voor dat. Om iets leuks te doen voor hun voor pasen, had ik aangeboden met de kinderen te gaan baken, cupcakes en brood. Dus heb ik dat op goede vrijdag gedaan en het was hartstikke leuk. Nathan heeft het meeste gedaan en hij vond het geweeeeldig! We begonnen met het afmeten van de bloem en dat gooide hij in een grotere kom waarop hij zei: ‘Wohw this is fun’. Hilarisch! Hij lijkt echt in bijna alles op Blessing(mijn neefje voor degene die dat niet weten) en dat is zo grappig. Ik weet zeker dat als ze dichtbij elkaar zouden wonen ze beste vrienden zouden zijn. Die avond moest ik babysitten bij een ander gezin en dus kon ik niet al te lang blijven.
Afgelopen donderdag was het trouwens kijkdag bij ballet van Poppy en kwam Tiffany’s vader ook om te kijken. Het was erg leuk en grappig om haar en de andere kleine kinderen balletdingetjes te zien doen. Veel foto’s gemaakt en ook een paar filmpjes. Nu eerst is er 3 weken geen ballet i.v.m. vakantie enzo.

De zaterdag heb ik mijn boek geschreven en heb ik nog even een thee met Mo gedaan in Starbucks en de zondag daarna ging ik met de Hagan familie naar de kerk en een concert. Ik was om 10:00 bij hun huis en even later vertrokken we naar Earl’s Court, waar de kerk is. De dienst was vooral gericht op kinderen en die werden erg betrokken. Het was erg easy going. Iedereen kon gewoon rondlopen en de kinderen konden nadat ze alle enveloppen(met aanwijzingen dat Jezus was opgestaan) gevonden hadden, kruizen enz versieren. Daarna was er een paaslunch. Veel mensen hadden eten gemaakt en er was heel veel. Amy zou helpen met serveren en dus bood ik ook aan om mee te helpen. Voor ik het wist liep ik met een schort om en was ik alle mensen van de kerk aan het voorzien van mashed patato(aardappelpuree). Iedereen bedankte mij, dat ik op mijn eerste dag daar al zou druk aan het helpen was. Ik vond het al lang best dat ik iets om handen had. We hadden zelfs heerlijke toetjes en het was zeer geslaagd. Daarna gingen we naar een concert in het ‘We Will Rock You’ theater aan Tottenham Court Road, wat erg gaaf was. Ze deden het Bijbelse paasverhaal in een modern jasje. Groepen dansers(veel breakdance, maar ook modern) en zang. Ik heb verschillende filmpjes gemaakt. Amy en ik zaten bijna vooraan op het balkon en hadden erg goede plaatsen. Nana zat iets achter ons en had eerst Ariëlla en Nathan naar een speelgroep gebracht die in het hotel ernaast was. Toen het concert afgelopen was gingen we met ze allen naar die speelgroep en Nana kent werkelijk iedereen, van de kerk, maar hij had zelf ook in de vrijwillige organisatie van die speelgroep gezeten. Ze doen allemaal spelletjes en van alles met muziek en betrekken ook het geloof erbij. We waren daar tot vrij laat en Nathan bleef maar vragen of ik nog mee ging naar hun huis. Hij hield de hele tijd mijn hand vast, wilde overal naast mij zitten en het is gewoon echt een schat. Hij wil alles goed doen en hij heeft een beetje Rudie-stijl(mijn oom), die ook tegen iedereen praat. Nathan wenste iedereen in de underground ‘Happy easter’ en deelde paaseitjes uit aan volkomen vreemden. Geweldig kind! Dus ik ben mee gegaan naar hun huis en heb daar gegeten. Nathan heeft me ondertussen laten zien hoe goed hij is in Fifa13 op zijn Xbox en hij heeft continu voor me gedanst(poppin, breakdance enz. Zonder ooit les gehad te hebben, maar hij heeft echt goede moves). Daarna hebben we films gekeken en toen de kinderen op bed lagen hebben Nana en ik nog tot diep in de nacht gepraat. Over het geloof, (want ik ben nogal in de war omtrent mijn geloof enzo) gewoon ‘het leven’ (wat 1 van mijn favoriete gespreksonderwerp is) en voor we het wisten was het 4:00. Hij vond het een slecht idee om op die tijd nog helemaal alleen naar huis te gaan(al is het maar een 20 minuten met de bus ofzo hoor) en dus heb ik daar op de bank geslapen op aandringen van hem. Een hele onverwachte logeerpartij dus. De volgende ochtend heb ik thuis snel even gedoucht, ben ik nog even naar de winkel geweest en daarna had ik met Mo afgesproken om Arabisch te ontbijten(mijn favoriet op elk moment van de dag, haha). Na het ‘ontbijt’ hebben we ‘Taken’gekeken, wat een erg goede film is.
Dinsdag moest ik weer gewoon werken na een lekker lang en leuk weekend. In de ochtend zou Mike the Kinght(Mike de Ridder in NL) in Westfield(groot winkelcentrum hier vlakbij) komen voor een meet&greet. Daar zijn we dus heen geweest en was echt grappig. Daarvoor nog even lekker in het overdekte speelgedeelte gespeeld daar, en na Mike the Knight heeft Poppy haar gezicht laten schminken en omdat het heerlijk weer was zijn we even naar de speeltuin geweest daar en hebben we even lekker van de zon genoten. Een heerlijk begin van de paasvakantie(die 2 weken duurt).
De volgende dag(woensdag) zijn we naar Battersea park zoo geweest, samen met Nana, Nathan en Ariëlla. Een heel gedoe om met z’n allen in de underground te gaan, maar gelukkig hielp Nathan ook goed mee. De dierentuin was leuk maar erg koud(terwijl het dus echt heerlijk weer was de dag ervoor, ik heb de hele dinsdag mijn jas niet eens aan gehad). Het is niet een dierentuin met wilde dieren, maar het is meer een soort grote kinderboerderij(met varkens!!!!). De kou verpeste het alleen wel een beetje helaas, maar toch zijn we er een dikke 2 uur geweest. In het winkeltje nog even een cadeautje gekocht voor een vriendinnetje van Poppy waar we de dag erna een feestje van hadden. Ze hadden ook hele leuke varkensknuffels, varkens bordjes en bekers. Echt geweldig! Toen we in de bus terug zaten gaf Nana me een plastic tas ‘Here this is yours’. Ik had alleen mijn tas met cadeautje in de buggy, maar het was echt van mij zei hij. Dus keek ik erin en had hij het varkensbordje voor mij gekocht! Zo lief en ik had echt niks door gehad. Her bordje staat nu bij mijn varkensboeken, hehe. Toen we thuis kwamen hing Ariëlla haar tas nog aan de buggy en dus heb ik die diezelfde avond nog even langs gebracht, ben ik de voetbalwedstrijd(Real Mardid – Galatasaray, wat 3-0 werd!! :D Yeah!!) blijven kijken en ook nog een film daarna.

Vandaag hadden we dus een feestje, van Evita. Tiffany ging zelf ook mee en er waren veel kinderen die we allemaal kende. Poppy was alleen heel moe en ‘wanted to miss all the fun’ naar eigen zeggen. En Benji was aan 1 stuk door aan het jammeren en huilen. Niet heel erg feestelijk dus. Gelukkig ging het na het eten daar iets beter en hebben ze nog even leuk gespeeld. Morgenochtend moet ik heel even oppassen en dan gaat mijn weekend alweer beginnen(kort weekje voor mij met 3 maar dagen werken). Nog niet echt plannen, maar komt vast goed.

liefs,
Liess

  • 04 April 2013 - 22:25

    Mum:

    Wat weer een week, stuur je ook weer es wat foto,s, vind ik zo leuk he?!
    Fijn weekend alvast, maar ik spreek je gauw weer, btw,heb je geen msn meer, ik zie je nooit!
    Love You !

  • 05 April 2013 - 10:58

    Wio:

    Zo zeg je hebt heel wat meegemaakt weer! En tja die lange winter echt horror!
    Fijn weekend! xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 13382

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: