Donderdag 28 februari / Sportschool + Werk - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu Donderdag 28 februari / Sportschool + Werk - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

Donderdag 28 februari / Sportschool + Werk

Door: Lisa Mennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Allemaal,

Afgelopen maandag heb ik me ingeschreven bij de sportschool hier. Ik miste het gewoon ontzettend en ik had veel behoefte aan goede work outs. Eerst dacht ik, misschien kan ik gewoon weer gaan hardlopen, maar dat is vrij moeilijk in te plannen met mijn werkuren en omdat ik ook graag met gewichten train en de sportschool gewoon relax is, dacht ik, ik schrijf me gewoon in. Ik kon gelijk woensdag mijn introductie doen. Die heb ik dus gisteravond gehad. Ik dacht nou, dat ik gewoon een beetje uitleggen, zoals bij alle andere sportscholen. Daarna wild eik nog wel even echt trainen natuurlijk. Toen ik er om 20:00 was gingen de fitness instructeur en ik eerst even apart zitten om even wat standaard dingen door te spreken en daarna gingen we naar de fitnessruimte. We begonnen met de loopband, waar ik uiteindelijk bijna 10 minuten vrij hard op heb staan rennen en daarna direct door naar de crosstrainer.. ik had een tijdje niet echt een work out gehad en dus was het echt even afzien. Ik moest er weer even inkomen, maar op zich ging het lekker. Daarna deden we opdrukken, met gewichten en met zo’n grote bal. Wat echt tof was eigenlijk, stom dat ik daar nog nooit iets mee gedaan heb(toch handig zo’n intro). Toen hadden we het wel zo’n beetje gehad en heeft hij me helemaal gestrekt. Mijn hoofd was ondertussen vrij rood en mijn gezicht voelde zo warm dat ik het idee had dat ik voor een oen haard zat. Het voelde daarna wel heerlijk, had het echt gemist. Vanaf het begin tot het eind hebben we ook dikke lol gehad en hebben we eigenlijk een heel gezellig uurtje gehad. (No worries, hij heeft gewoon een vriendin en is niet mijn type..) Vanaf nu kan ik dus naar de sportschool wanneer ik wil. Eigenlijk wilde ik vrijdagavond, maar dan moet ik oppassen, dus dat gaat hm niet worden. Misschien het weekend en anders maandag.

Verder dacht ik, is het misschien leuk om even te vertellen hoe mijn weken er hier uitzien, zodat jullie een idee hebben.
Te beginnen met maandag: Poppy gaat dan naar nursery en sinds afgelopen maandag gaat ze de hele dag, om haar te laten wennen voor full time school, wat in september begint. In de ochtend ga ik dan met Benji naar een playgroup. Dan krijgt Benji zijn lunch rond 12:00 en gaat hij slapen. Da heb ik dus even tijd voor mezelf, maar meestal ga ik dan de was doen, strijken, kasten uitzoeken, schoonmaken enz. Poppy moet om 15:00 weer van nursery worden opgehaald en daarna gaan we dan direct door naar Wendell park, vlakbij ons huis. Rond 17:00 heb ik het eten voor ze klaar en direct daarna gaan ze in bad. Meestal zitten ze dan in pyjama mét warme melk heerlijk tv te kijken tot 19:00, bedtijd!
Dinsdag: In de ochtend gaat Poppy weer naar nursery(ook sinds deze week) en gaan Benji en ik naar de bibliotheek in Shepherds Bush. Daar kunnen de kinderen boekjes lezen en worden er grappige liedjes gezongen en verhaaltjes verteld door een man(met gitaar!). Ramona, een andere nanny(van een vriendinnetje van Poppy) is daar ook altijd en zij is erg aardig, dus altijd gezellig. Volgende week dinsdag gaat Pavla(de nanny van de buren uit Tsjechië) ook met mij mee en zij is ook erg aardig en studeert nu voor interieurstylist, dus dat is erg leuk. Ik loop altijd naar de bieb(ong een uur in totaal voor heen en weer) en ik loop op de terugweg dan direct door richting Poppy haar nursery. We zijn dan iets te vroeg en dus ga ik dan even lekker thee drinken bij een heel leuk tentje. Benji kan daar dan een broodje eten, zodat hij direct op bed kan als we thuis zijn. In de middag hebben we weer iets muzikaals, genaamd RhymeTime. Dat is een vrouw die allemaal liedjes zingt en allemaal attributen, muziekinstrumenten enz heeft. Beiden vinden dat erg leuk en dansen en zingen vrolijk mee. Heel leuk om te zien! Thuis is het dan weer avondeten, bad en tv.
Woensdag: Terwijl Poppy weer naar Nursery is, ga ik met Benji naar zijn Bakery Class. Allemaal kinderen rond de 2-3 jaar die gaan bakken. Hilarisch. We bakken koekjes met glazuur, broodjes, pizza enz. Daarna en ondertussen kunnen ze spelen met al het speelgoed daar. Benji vind het erg leuk daar. Meestal eet Benji tijdens het naar huis lopen zijn vers gebakken lekkernijen op en heeft hij zo goed als zijn lunch gehad, anders krijgt hij thuis nog iets extra’s. Dan is het Poppy ophalen en kan Benji slapen. Soms gaat Poppy ook slapen in de middag, dat vind ze vaak fijn en afgelopen week was ze zo moe van haar veranderingen in Nursery, dat het echt geen overbodige luxe was. In de middag heeft Poppy zwemles en gaan Benji en ik in het zwembad daarnaast zwemmen. Nhja, zwemmen.. ik ben aan het koukleumen en zorg dat hij niet verdrinkt. Hij vind het echt geweldig in het zwembad. Gelukkig is alles bij elkaar misschien een 45 minuten en gaan we daarna veel plezier maken in de heerlijke warme douches(mijn favoriete deel van het zwemmen op woensdagmiddag). Iedereen is vrij moe als we dan thuis zijn en omdat ik zorg dat in het zwembad de haren gewassen zijn en iedereen lekker fris en schoon is, kunnen ze direct na hun avondeten met warme melk op de bank tv kijken. Nou, nadat ik hun pyjama’s van boven heb gehaald en ze zijn omgekleed.
Dan komen we aan bij donderdag en dat is meestal mijn laatste dag van de week, omdat ik de meeste vrijdagen vrij ben. Donderdagochtend hebben we eigenlijk niks. Dat is maar goed ook, want dat is een goed moment om een beetje te relaxen. Ik laat ze dan gewoon samen lekker spelen. Ze doen samen verstoppertje, gaan met de loop-auto en de buggy of gaan verkleedpartijtjes doen. Vanmorgen liep Benji de hele ochtend in een lang roze T-shirt. Dat had Poppy bedacht. Poppy: ‘Benji, would you like some fairy shoes with that?’ Benji laat het allemaal maar toe en heeft zelf de dikste lol. Af en toe hebben ze even ruzie, maar dat is gelukkig altijd snel over en gaat over de meest stomme dingen. Verder zijn ze aan het kleuren, met klei aan het spelen of gaan we iets lekkers bakken. Vanmorgen hebben we 2 heerlijk gezonde cakes gebakken. Dit omdat Tiffany’s vader langskwam deze middag. Wat trouwens erg gezellig was, ze heeft een erg aardige vader. Wat goed uitkwam, want op donderdagmiddag heeft Poppy ballet. Nu hij er was konden we lekker met de auto i.p.v. met de bus. Er was wel een omleiding bij Shepherd’s Bush, maar gelukkig had ik van te voren even op Google maps gekeken en een andere route bedacht. Door de stomme omleiding waren we bijna te laat, maar omdat we gelukkig verder wel in 1 keer goed reden waren we op een seconde na op tijd. Ondertussen hebben Benji, zijn opa en ik gevoetbald in het zaaltje met de bal die ik van huis had meegenomen. Was erg leuk. Bij thuiskomst is het gewoon weer avondeten, bad en tv.

Dus dat was het wel zo’n beetje. Af en toe werk ik ook op vrijdag, waarop Poppy ook naar nursery gaat in de ochtend en we in de middag niet echt iets hebben. Soms doe ik ook gewoon wat oppassen op vrijdag, terwijl ik eigenlijk vrij ben, zodat Tiffany even naar een vriendin kan of iets dergelijks. En dan is het weeeeekend!! (Mijn weekend breng ik dus vooral door in het centrum van Londen. Meestal rond Oxford street en Piccadilly circus.) Tussen alles door zijn we ook vaak aan het kleuren, spelen we met klei of zijn we aan het verven. Er is niet echt vaak een moment dat we stil zitten en niks doen. Altijd druk en ik moet overal om denken, want ondertussen zorg ik ook dat alle was gedaan is, doe ik af en toe boodschappen en zorg ik dat alles schoon en netjes blijft enz. Het is eigenlijk vrij druk, maar gelukkig heb ik veel energie en vind ik het juist leuk om lekker druk te zijn. Na mijn werk(ik ben meestal vrij om 19:30, dat is als ik om 9:00 begin. Af en toe begin ik om 7:45, maar dan ben ik wel om 18:00 vrij) ga ik dus 2-4x per week naar de sportschool vanaf nu en anders zit ik daarna lekker op mijn bed tv te kijken of praat ik met mam op msn. Nu hebben jullie een beetje een idee van wat ik hier doe en hoe het hier allemaal verloopt.

liefs,
Liess

  • 01 Maart 2013 - 08:33

    Nicole:

    Wauw, wat een drukke maar hele gezellige week! Grote verantwoordelijkheden ook. Ik snap dat je het druk vind, het is veel werk maar in je hoofd ook, want je moet alles in goede banen laten lopen. Kost ook energie!

    Maar wat leuk, bakery voor kids van 2-3, kan k ook wel doen met mijn tweejarig oppaskindje. Had het idee dat ze dat nog niet echt begrepen...

    Nou, fijne vrije dag vandaag !! & sportze!

    X

  • 01 Maart 2013 - 23:21

    Mam:

    Wat heerlijk om te lezen allemaal! Ik zie het ook gewoon allemaal voor me! Dit moet ik ook weer samen met je meemaken, dus wann zal ik komen?! LoveYouSoMuch!!

  • 02 Maart 2013 - 12:04

    Secret:

    Hé Lisa,

    Ennn,... ken je er het weekend daar ook verblijven? Dat wat je voor hun doet, lijkt me toch logisch dat je daar het weekend verblijft.
    Als ik het zo lees, ben jij door de weeks hun moeder! Ik weet dat dit de normaalste gang van zaken is tegenwoordig. Maar ik kan me er niks bij voor stellen, dat je niks meekrijgt zo van je kinderen.
    Ze krijgen wel hele leuke dingen te doen, ook goed voor hun ontwikkeling.
    Nou dag mama LIsa!

    Secret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 13385

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: