Zaterdag 23 februari / Half Term - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 februari / Half Term - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 februari / Half Term

Door: Lisa Mennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Allemaal,

Nou, zoals iedereen wel gehoord heeft waarschijnlijk, ben ik weer single sinds een tijdje. De aanleiding is eigenlijk dat er op den duur teveel irritaties waren en we gewoon totaal verschillend waren. Wel kan ik gewoon goed overweg met Mo en daarom hebben we besloten vrienden te blijven en dat zijn we dan nu ook. Dat gaat gewoon zoveel leuker. Er is een soort druk af ofzo. Vorig weekend zijn we samen naar Holland Park geweest. Een super leuk park. Veel dieren vooral. Veel mensen die gewoon hun hond uitlaten(in werkelijk alle soorten en maten), maar ook pauwen en karpers. Verder is er een Japanse tuin aangelegd(dat verklaard te karpers ;) ) en is er een gebouw waar je bruiloften kan houden(bleken achteraf Jamie en Tiffany daar getrouwd te zijn). Een super locatie lijkt mij. Daarna hebben we een filmpje gepakt. Heel toepasselijk zijn we naar ‘I give it a year’ geweest. Al duurde onze relatie dan bij lange na geen jaar, toch waren er heel veel overeenkomsten met hoe onze relatie was en daar hebben we toen heel hard om gelachen! Daarna heb ik in een hostel geslapen. Omdat mijn werk niet in het weekend is, moest ik ergens slapen en omdat ik dacht dat het leek alsof ik Mo alleen maar gebruikte ofzo als ik bij hem zou slapen heb ik dus besloten daar te slapen. Het was niet echt heel praktisch allemaal en best een gedoe, maar ook weer een avontuur. Al heb ik wel eerder in hostels geslapen, nog nooit in deze situatie zeg maar. Gelukkig kan ik vanavond gewoon bij Mo slapen, aangezien ik vanavond met hem heb afgesproken. Ik hoop en ik weet zeker dat het kan, ik z.s.m. gewoon ook in het weekend op mijn werk kan slapen. Dat is wel het aller fijnste. Ik wil dat gewoon nu nog niet aankaarten in de eerste maand dat ik daar werk. Al weet i dat als ik het allemaal uitleg ze direct aanbieden dat ik gewoon lekker daar blijf. Alleen ik wil me gewoon niet opdringen. Het zijn gewoon super mensen en ik heb het ontzettend naar mijn zin, dus ik wil het gewoon goed aanpakken.

Afgelopen week was het, net als in Nederland, vakantie. Alleen was Benji ziek, wat zo ontzettend zielig was. Het begon maandag met heel erg verkouden zijn, maar de dagen erna kreeg hij allemaal plekjes rond zijn mond en op zijn billen. Hij had af en toe een beetje koorts en hij voelde zich zo ellendig dat het uitliep op zo ongeveer 24/7 huilen. Op woensdag kreeg hij een soort pijnaanvallen in zijn mond, dus ik dacht aan zijn tanden. Dan liep of zat hij gewoon en uit het niets moest hij dan heel erg huilen en deed hij zijn vingers in zijn mond terwijl hij heel hard ‘auw auw’ tussen zijn huilen door probeerde te zeggen. Zo zielig! Ik kon dat echt niet aanzien, wilde echt iets doen voor hem, maar anders dan hem medicijnen tegen de pijn geven, kon dat niet. De plekjes werden erger en al dachten we eerst aan waterpokken, bleek het iets anders te zijn. Hier wees een vriendin van Tiffany ons op. Vanuit het Engels vertaald heet het ‘Voet, Hand en Mon ziekte’(Waarschijnlijk ‘Mond en klauwzeer’ in het Nl’s?!). Om het zeker te weten ben ik donderdag met hem naar de huisarts geweest en die wist ook haast zeker dat dat het moest zijn. Dat Benji zoveel pijn in zijn mond had kwam omdat zijn hele mond, van voor naar achter, vol zat met blaren. Arm kind! We kregen een recept voor crème mee en dat hebben we op de terugweg direct opgehaald, samen met nog wat extra pijnbestrijding. Sinds gister gaat het gelukkig iets beter met hem, hij huilt in ieder geval een stuk minder en kan weer wat lachen. Iedereen is blij! Hopen dat hij elke dag een stukje beter wordt nu en we het ergste gehad hebben. Poppy is een hele lieve grote zus en omdat ze iets minder aandacht gekregen had ivm Benji, ben ik gister op mijn vrije dag met haar gaan zwemmen(omdat ze dat zo graag wilde). Daarvoor waren we met zijn 3en naar de bioscoop geweest. Ze gingen beiden voor de eerste keer, dus ik had primeur! ;) De film ‘Tinkerbel and the Magic Wings’ draaide wegens de vakantie speciaal voor de kinderen en ze vonden het geweldig! Met open mond hebben ze zitten kijken. Tiffany kwam halverwege de film ook en Benji had niet eens door dat ze binnen was gekomen en naast ons was komen zitten. Hilarisch! Een groot succes dus. Daarna hebben we heerlijk met zijn 4en geluncht bij een heel leuk restaurant, genaamd ‘Fire&Stone’. Daar heb ik een ontzettend lekkere pizza gehad. Niet kleddervet, maar gewoon gezond en zo lekker! Voor herhaling vatbaar!

Het was erg koud afgelopen week, net als in Nederland. Echt waterkoud en vanmorgen kwamen er zelfs wat sneeuwvlokjes uit de lucht vallen. Gelukkig is er bijna nooit veel sneeuw in Londen en ik hoop dat dan ook nooit te hoeven meemaken. Was het vorig weekend lekker voorjaarsweer, nu loop ik weer met muts en handschoenen rond. Laten we hopen dat we snel weer naar wat mooier weer gaat. Volgend weekend zitten we iig in maart en het fijne van ‘maart roert zijn staart’ is dat het dus ook zonnig kan zijn. *Fingers crossed*

Op het moment zit ik bij de Starbucks, lekker mijn zaterdagmiddag weg te tikken op min laptop. Heerlijk vind ik dat. Lekker anoniem. Kopje heerlijke groene thee erbij, muziek in mijn oren en lekker tikken. Te beginnen met dit blog en straks ga ik proberen het schrijven van mijn boek weer op te pakken. Daar heb ik nu na alle hectiek weer tijd voor. Wilde jullie eerst weer op de hoogte brengen van mijn ‘avonturen’.

liefs,
Lies

  • 23 Februari 2013 - 15:36

    Mam:

    Ja koud he..komt goed, alles komt goed! Beterschap voor Benji, arm kind, gelukkig gaat het een stukje beter.
    Gezellig weekend nog ! Groeten !! Je mama.

  • 23 Februari 2013 - 16:10

    Nienke:

    Leuk geschreven!!

    Trots op je

    Xxx liefss

  • 23 Februari 2013 - 17:12

    Secret:

    Hé Lisa,

    Nou jouw boek wordt een bestseller hóór! Al is het door familie en vrienden.
    Ik vind het elke keer weer bewonderingswaardig hoe jij je daar redt. Nu ook met een bezoek bij de huisarts en daarna gelijk de medicijnen ophalen.
    Ik hoop ook voor je dat jaar weekends kunt blijven, bij het gezin. Wel zo relaxed!!
    Lfs......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 13375

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: