Woensdag 25 juli / Franse studenten en EHBO - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu Woensdag 25 juli / Franse studenten en EHBO - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 juli / Franse studenten en EHBO

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo Allemaal,

Omdat het alweer een tijdje geleden is, dacht ik, laat ik weer eens iets schrijven. Te beginnen met dat ik zo single ben als een single kan zijn. Ik heb een hele leuke dag gehad met Navarone hier, maar het bleek niet te werken met zo’n afstand tussen ons en het vooruitzicht dat het nog iig 10 maanden gaat duren, blijf ik gewoon lekker single. Even geen mannen meer voor mij, dus doe ik mijn best geen mannen te leren kennen.

Verder zijn we nu net bij het 3e koppel Franse studenten en het gaat best redelijk, het valt reuze mee. Tenminste.. de eerste studenten waren 2 meisjes en die waren wel leuk en makkelijk. Alleen toen kwamen er 2 jongens, 12 en 13. Ze kwamen ’s avonds even voor 23:00 aan en waren alles behalve hun best aan het doen om zachtjes te zijn. Het licht ging 20x aan en uit en ze bonkten op de muur en waren hard aan het praten en lachen. De volgende ochtend waren ze voor 7:00 al wakker en hadden ze Adam wakker gemaakt en hij was aan het lachen en gillen en hij was helemaal druk. Normaal staan we pas 45 minuten later op en na die avond daarvoor had ik het al helemaal gehad met ze. Ik heb ze, na 5x uitleggen, duidelijk kunnen maken dat ze in hun kamer moesten blijven tot iig 7:45. Één van de jongens, William, was heel stil en zei niks, de andere. Louis, was een beetje apart en praatte wat meer. Toen ik ze die middag weer ophaalde van het centrum, werd me verteld dat William naar een ander gezin zou gaan en hij diezelfde avond nog opgehaald zou worden. Wat bleek.. Louis kon niet goed met andere opschieten en was liever alleen en na 2 weken met Louis snap ik heeeeel goed waarom William zo snel mogelijk weg wilde. Of eigenlijk, ik snapte dat al na een dag. Hij is heel raar. Hij woont in een klein dorpje en voor zover ik erachter kon komen, alleen met zijn moeder en 4 katten. Hij heeft een tik met zijn hoofd en nek, die hij constant draait, vooral tijdens het eten. Hij at ook echt heel veel, het was net of we alsnog 2 studenten hadden. Hij had ook nog nooit van Holland of The Netherlands gehoord. Niet dat hij niet wist waar het lag, neeee hij had er echt nog nooit van gehoord!! Hij verdwaalde zowat elke dag, hoe vaak we hem ook uitlegde hoe hij thuis moest komen. En op zijn eerste dag dat hij hier was, had hij een hele grote BigBen gekocht van glas en goud, met een lampje erin. Hoe kitsch wil je het hebben. Hij was ook bang voor honden. Hij maakte Adam altijd druk op de verkeerde momenten en ruimde nooit iets op. Hij was altijd chagrijnig als Adam veel praatte en ging dan Adam de les lezen en hij deed sowieso alsof hij hier de baas in huis was. Ook heeft hij geprobeerd Adam zijn spaarpot open te breken. Toen ik hem ermee confronteerde had hij dat natuurlijk niet gedaan, maar ik en Kathryn hebben het niet gedaan en Adam is lang niet sterk genoeg om te doen wat er met de spaarpot was gebeurd. Nou ik kan wel een heel blog over alleen hem schrijven, maar al met al, ik kon hem echt niet uitstaan. Ik was zo blij dat hij weer weg ging! Nu hebben we weer 2 jongens, maar dit zijn 2 hele leuke broertjes. Ze zijn gister aangekomen, maar lijken heel leuk en lief tot nu toe. Dus we zullen zien. Alles na Louis is waarschijnlijk heaven.

Afgelopen zondag had ik een FirstAidCourse in Londen. Die cursus sloeg nergens op, maar ik heb wel een heel aardig meisje leren kennen daar. Ze komt uit Zweden en na de cursus hebben we nog iets van 1,5 uur op de trappen van het St.Pauls gezeten en gezellig gekletst. We blijken heel veel leuke overeenkomsten en dezelfde interesses te hebben. Waarschijnlijk ga ik haar as zondag Londen laten zien, want al woont ze daar net 5 weken als au pair, ze heeft Londen nog nooit gezien en ik ken Londen vrij goed.

Sinds deze week, net als in Nederland, is het zomervakantie. Dus ik heb Adam nu hele dagen. Gelukkig is het heeeeerlijk weer, waar ik zo blij om ben. Ik hou van de zon. Gister zijn we gewoon bij de speeltuin tegenover het huis gebleven en kon ik lekker zonnen. Vandaag was het 30 graden en hebben we de hele middag lekker buiten bij het zwembad gezeten, kon ik weer lekker zonnen. Zo fijn, want Adam vindt het ook heerlijk in het water.

Fingers crossed dat het weer zo blijft en we deze maand toch nog echt een zomer hebben.

liefs,
Lisaaa!

  • 25 Juli 2012 - 21:30

    Mama:

    Geniet maar lekker van het mooie weer ! En hou Adam goed in de gaten in het water, want er is hier in Nederland gister een jongetje van 6 verdronken, verschrikkelijk.
    Liefs en liefde van mij ! xxx.

  • 26 Juli 2012 - 10:51

    Wio:

    Hmmmm single, dat wordt moeilijk want je bent veel te leuk om niet gezien te worden!!!
    Fijn dat jullie nu leuke studenten in huis hebben.
    En jaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk zomer heeeeeerlijk genieten maar hoop dat het nog lang mooi weer blijft!

    xxxxjes Wioi

  • 26 Juli 2012 - 20:06

    Secret:

    Hé Lisa,

    Ik was vandaag net van plan om je te mailen, want het was inderdaad een hele tijd geleden dat we weer wat van je gehoord hebben. En werd wel een beetje ongerust, eigenlijk.
    Ik hoop dat je niet teveel last van ludevedu hebt. En hoop ik dat je nog steeds geniet van je avontuur daar in Engeland. Hé en wath about the Olympische spelen? Ik bedoel je bent wel op the place to be?!
    Greetings Secret

  • 28 Juli 2012 - 15:14

    Liz:

    Ha Lisa!

    Long time no seen! En wow jij zit in Londen, wat gaaf om aui pair te zijn! En wat een veranderingen met een jaar geleden. Geniet van je tijd daar in Uk. super!
    Groetjes van Liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 13381

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: