1 juli 2012 / Drama lessen en geboekte tickets! - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 1 juli 2012 / Drama lessen en geboekte tickets! - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

1 juli 2012 / Drama lessen en geboekte tickets!

Door: LisaManelMennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo Allemaal,

Woensdag de 27e had Adam sportdag op school en deden ze allemaal verschillende dingen, gelukkig was het weer goed. Ik kon hem wel weer op normale tijd ophalen en rond 15:00 ging ik met Adam naar drama lessen. Hij ging voor de eerste keer. Eerst een proefles, want hij moet het wel leuk vinden. Het is een uurtje, waarin ze zingen, dansen en acteren, maar op een speelse manier, met als doel dat de kinderen meer zelfvertrouwen opbouwen. Ook wordt er veel structuur gegeven qua regels en dat is wel goed voor Adam, ook omdat hij in september naar zijn nieuwe school gaat. Dan wordt het toch iets serieuzer voor hem. Het wordt gegeven in een stadje naast Hemel Hempstead. We moesten dus met de auto. We vonden het gelukkig in 1 keer, dankzij de navigatie, maar het bleek ook een hele gemakkelijke route te zijn. Het werd gegeven in een klein kerkje. De drama juf die ons binnen liet was nogal heel erg aanwezig. Zo druk en apart, dat ik zelf zoiets had, ok doe nu maar weer normaal en haal adem! Adam werd er ook verlegen van. Ze legde uit dat het thema van nu piraten&zeemeerminnen is en dat het thema om de 10-12 weken wisselt. Toen kwam gelukkig een vriendje van school binnen, wat Adam heel leuk vond en hij begon direct te spelen en kwam los. We mochten niet kijken en dat vond ik wel vervelend, want nu had ik geen goed idee van wat hij er echt van zou vinden aan het eind. Ik heb dat uurtje gewacht in een zaaltje ernaast, op de meest verrotte stoelen die er waarschijnlijk te vinden waren. Toen hij terug kwam is het eerste wat hij zei: ‘ik ben bang voor die piraat’. Eén van de juffen had zich verkleed als piraat en was waarschijnlijk angstaanjagend. Verder moest hij wel heel erg lachen om de ‘banana talk’. Daarbij worden er allemaal vragen gesteld, maar het enige antwoord wat de kinderen mogen geven, is ‘banana’. Hilarisch natuurlijk als je vraagt waar je vannacht op geslapen hebt. Dus ik had wel het idee dat hij het wel leuk vond, alleen toen we terug liepen naar de auto zei hij ‘I hate that school’, dus dat is niet heel positief, hehe. Dus we weten nog niet helemaal zeker of we hem wel weer heen laten gaan. Dat hij het niet leuk vond, was volgens mij meer, omdat hij bang was voor de piraat.

Verder heb ik die avond ook mijn ticket geboekt naar Nederland. Navarone is 16 september jarig en ik heb kaartjes voor Najib Amhali gekocht voor z’n verjaardag, die op de 26e in Almere optreedt. Ik kom eind september dus voor een weekje terug en ik kan heel moeilijk wachten!!

Donderdagochtend ben ik met Gareth naar Adam zijn nieuwe school geweest. We kregen een hele uitleg, van hoe de school te werk gaat en welke regels er van toepassing zijn enz. enz. Ook lieten ze zien waar we de kinderen moeten brengen en waar we ze weer op kunnen halen. We moesten iets eerder weg, omdat ik Adam wel weer gewoon op moesten halen van zijn huidige school. Gareth zette me gelukkig even met de auto af en ik was net op tijd. Zaterdag is er een fair op Adam zijn school en de school had gevraagd of iedereen vrijdag een cake of iets dergelijks wilde meebrengen, zodat ze die konden verkopen de dag erna. Dus na de lunch hebben Adam en ik een appelcake gebakken, die heel goed gelukt was.

Vrijdag had ik met Kathryn afgesproken om naar de bioscoop te gaan in Londen. Dus Gareth kwam Adam halen iets voor 15:00 en ik kon rustig aan doen en de trein van 16:10 pakken richting Londen. De bioscoop was bij Marble Arch en dus ben ik er heen gelopen. Is ongeveer een 45 minuten lopen. Heerlijk om door Londen te lopen! We gingen naar TheFiveYearEngagement. Het was op zich wel een leuke film. Echt stukjes waarom ik moest lachen, maar hij duurde heel erg lang en was erg langdradig. Dus niet een film die ik perse weer eens wil zien. Kathryn bleef nog even in Londen, maar ik besloot naar huis te gaan. Dit keer snel met de underground, dus ik was zo weer terug op Euston. Moest nog wel even wachten op mijn trein, maar dan kon ik ondertussen even wat eten kopen, want ik had nog geen avondeten gehad. Weer terug in Hemel Hempstead was het heerlijk weer, echt een heerlijke koele zomeravond. Ik ben dus rustig terug gelopen en er van genoten. Ik had Gareth nog even een smsje gestuurd met hoe laat hij Adam zou terug brengen de volgende dag, want Adam had een fair op school, waar we heen zouden gaan.

De volgende ochtend kreeg ik een smsje van Kathryn dat ik die dag vrij was en Gareth Adam zou houden die dag. Dus heel onverwachts begon mijn weekend, zoals het hoort op zaterdag. Ik heb heerlijk uitgeslapen, een brood gebakken en relax gedaan, net als vandaag, haha! Morgen moet ik nu wel werken. Morgen komen er 2 Franse studenten hier, die hier t/m 11 juli blijven. Op diezelfde datum komen er weer 2 nieuwe t/m de 24e en na hun komen er misschien nog 3 groepjes van 2. Daar heb ik niet heel veel zin aan, want ze gaan in mijn kamer slapen en ik moet in Kathryn haar kamer slapen. Maargoed, dat kan me allemaal niet meer zoveel schelen, want mijn lieve Navarone heeft me vanmorgen helemaal blij gemaakt. Hij komt namelijk a.s. zaterdag naar Engeland(zijn moeder woont hier ook en hij gaat naar haar toe. Hoe vervelend dat hij dan ook naar mij komt.. ;) ) en we gaan die maandag samen naar Londen en Kathryn vond het goed als hij een nachtje bleef slapen. Dus ik ben helemaal blij! :D <3 <3 Aankomende week gaat waarschijnlijk een eeuw duren.. hehe!

liefs,
Lisaaa!

  • 01 Juli 2012 - 19:39

    Mama:

    weer veel beleefd ! en we tellen af tot september...ok en jij tot aankomend weekend...bye my lovely !

  • 01 Juli 2012 - 19:41

    Lisa Mennes:

    Ik blijf ook gewoon aftellen tot september hoor! Ik heb ook heel erg zin om jullie weer te zien en even thuis te zijn! :) LYXX

  • 01 Juli 2012 - 19:52

    Trudy:

    Heerlijk om weer even bij je te zijn.... Ben heel nieuwsgierig naar 'die' Navaronne!?! Veel plezier iig. Ach die fransen..... Dat loopt wel los.
    Liefs van ons, FTVR

  • 02 Juli 2012 - 08:20

    Wio:

    Leuk dat ik weer een 'nieuw hoofdstuk' kon lezen en wat een nieuws weer allemaal ...! Hoop dat de week snel omgaat voor je, maar het zal in jouw beleving wel een heeeeele lange week worden!
    En een leuk vooruitzicht in September ...

    xxxjes vanuit zonnig Drenthe Wio

  • 02 Juli 2012 - 13:45

    Secret:

    En nou maar hopen dat die Fransen een woordje engels spreken (há há!!).
    Wist je dat van te voren dat er ook studenten erbij zouden komen? En waarom komen ze dan voor een periode, lopen ze dan stage ergens of zo? Nou ja, wie weet, brengt het ook heel wat gezelligheid met zich mee. Als je maar een plek houdt waar je even alleen kan zijn! Is je laptop weer gemaakt?
    Tot horens..

  • 02 Juli 2012 - 13:48

    Secret:

    Oja... en dan nog even een foto van jullie samen.........?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 13379

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: