20 mei 2012 / Weekend - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 20 mei 2012 / Weekend - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

20 mei 2012 / Weekend

Door: LisaManelMennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo Allemaal,

Ik ben hier vandaag alweer een week. Dat is toch best wel weer snel gegaan. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Ik begin de buurt hier een beetje te kennen en ook hoe de dingen er hier aan toe gaan. Dus dat is wel heel fijn!

Vrijdag was een heerlijke dag. Ik mocht namelijk Kathryn haar slaapkamer opruimen, uitzoeken en weer opnieuw inruimen. Dat hoefde ik niet te doen hoor, maar omdat ik het zo leuk vond, mocht ik het wel doen van haar, maar alleen als ik het echt wilde. Ik liet me dat geen 2x zeggen natuurlijk. Al haar kleding en al haar andere spullen lagen binnen no time overal. Alsof er een bom ontploft was. Ik ben de hele dag heerlijk bezig geweest, tot ’s avonds laat. Kathryn slaapt op vrijdag niet thuis en Adam was bij zijn vader, dus ik had het rijk voor me alleen en kon dus lekker rustig aan de slag. Het resultaat was erg fijn!

Zaterdag waren Gareth en Adam, zoals afgesproken, om 9:30 hier. Op Adam zijn school hadden ze namelijk een huisdierenshow georganiseerd. Je mocht je eigen huisdier ook meenemen. Dus Adam nam 1 van de gerbils mee, de bruin kleurige, genaamd: Gerbilly.. hoe origineel. Ze hadden een bakje meegenomen, waar de slang in vervoerd was, toen ze die kochten. Adam had er alleen een slak in gedaan, samen met allemaal bloemen. Dus alles er eerst maar uit gehaald en de slak mocht tijdelijk in een broodtrommel bivakkeren. Ik had de gerbil met lekker veel toiletpapier in het bakje gestopt en die vond het allemaal prima. Echt, ik heb nog nooit zo’n lieve en tamme gerbil meegemaakt. Op school aangekomen, was Gareth binnen 10 minuten weer weg, want die wilde toch nog wat gaan werken. Dus bleef ik bij Adam. Die had het helemaal naar zijn zin, want er waren landschildpadden(2 zelfs, echt tof), konijnen, cavia’s, hamsters, honden en nog wat dieren. Om 10:30 mocht Adam een half uurtje, samen met andere kinderen een ‘show’ bijwonen. Het ging over exotisch dieren en een mevrouw legde allemaal dingen uit over reuze kakkerlakken, vogelspinnen, varanen, slangen en nog een paar reptielen, terwijl zij ze ondertussen, 1 voor 1, ook in haar handen had. Dit is echt helemaal Adam zijn ding, vooral de slangen. Ik kon hem door het glas zien en hij glunderde van oor tot oor en werd helemaal exciting toen die tevoorschijn gehaald werden. Zo schattig! Het was eigenlijk voor de kinderen, maar er waren ook wat vaders die het maar al te leuk vonden en gewoon in de kring waren gaan zitten en enthousiast mee deden. Ze vonden het bijna nog leuker dan de kinderen. Helemaal toen die vrouw met de dieren rond ging en iedereen ze aan kon raken. Adam heeft het iig heel leuk gehad en ik heb netjes bij de deur gewacht tot hij weer naar buiten kwam.(Al had ik best bij die enthousiaste vaders willen horen) Ik liep ondertussen nog steeds met de gerbil rond en aan iedereen(en dan bedoel ik echt iedereen) die we tegen kwamen vroeg Adam: ‘Do you want to stroke my gerbil?’. Echt hilarisch! Hij is zo grappig. Gelukkig reageerden de meeste mensen er goed op en er waren ook een paar die hem ook echt wilde en gingen aaien. De gerbil liet het allemaal toe. (heel wonderlijk) Het bleek wel dat je je huisdier op had moeten geven als je het mee naar school wilde nemen, dat bleek bij ons niet het geval, maar hij mocht toch mee doen aan de keuring. Adam vond dat alleen, raar genoeg, niet zo interessant en wilde ineens naar huis, omdat hij graag wilde weten hoe het met zijn slak ging. Hij wilde hem eerst op gaan halen, zodat hij zijn slak hier ook kon laten zien. Nou, over dat plan was ik niet echt dol enthousiast ofzo, haha.
Thuis hebben we eerst geluncht en daarna zijn we gaan zwemmen. Dat is een kleine 10 minuten lopen. Ik had gister, bij het opruimen, zwembandjes gevonden. Die kwamen dus mooi van pas. Adam vond het geweldig! Hij durft heel veel in het water en we hebben heel leuk gespeeld. Hij kan er alleen niet zo goed tegen als er spetters in zijn ogen komen en hij ging dan ook, elke minuut ongeveer, naar de kant om zijn gezicht aan de handdoek te drogen.(Die had ik daar van te voren expres al neer gehangen, want ik begin hem aardig te kennen) Later werd dat gelukkig om de 5 minuten, dat scheelde toch weer iets. We hebben een klein uurtje kunnen zwemmen, maar toen moesten we naar huis, omdat Gareth Adam weer zou ophalen. Die ging met hem naar de paarden. Ik heb even een wasje gedraaid, het gebrilhok verschoond en heb ondertussen gekookt. Later kwamen ze nog even weer terug, omdat Adam nóg een slak gevonden had en die moest bij die andere in de bak. Die we vóór het zwemmen hadden ingericht als slakkenparadijs.
Kathryn kwam rond 19:30 thuis en had een cadeautje voor me gekocht, omdat ik afgelopen week zoveel geholpen heb, terwijl ik eigenlijk vrij was. Ze had een soort fotoboek gekocht, die je kon sluiten met een lint. Daar kon ik dan foto’s, plaatjes en teksten enz in plakken, van de dingen die ik hier mee maakte. Ze had er een heel mooi kaartje bij gedaan van een meisje, met daarop geschreven: Dear Lisa, This picture looked just like you. Just want to say Thank you for jumping right in and helping me this week. I couldn't have wished for a better, lovely and kind person to take care of Adam. I hope this next year will be a fun and enjoyable one for both of us. We are both really happy to have you here. XXX Kathryn & Adam. Zo lief(!) en ik ben er heel blij mee. Het doet me goed dat ze blij met mij zijn. Heb ’s avonds een film gekeken met haar, lekker op de bank met een dekentje, chocola en ijs. Heel gezellig!

Vandaag heb ik een beetje uitgeslapen en na een laaaat ontbijt, ben ik rond 11:30 naar het centrum gelopen. Daar heb ik de hele dag een beetje rond gelopen. Als lunch wilde ik twister fries halen, bij de BK, maar die hebben ze hier niet!! (Kelly, kan jij misschien wat large porties opsturen?) Toen heb ik maar een burger gekozen, gemaakt van bonen. Er zaten ook wat hele bonen in, dus dat was wel heel lekker, al blijven de broodjes zelf smerig. Geef mij maar de kleffe van de Mc! Verder heb ik heb een boek gekocht, geschreven door Nicole Richie, nieuwe oplaadbare batterijen voor 2 van mijn camera’s en nog wat kleine dingen. Pas om 16:30 ongeveer, was ik weer thuis. Daar was niemand te bekennen, dus ben ik lekker op bed gaan liggen, om wat te laptoppen. Dat ben ik nu eigenlijk nog steeds aan het doen, al heb ik ondertussen ook mijn nagels gedaan. Lekker relax dus. Morgen ben ik ook nog vrij, dus als het lekker weer is, dan ga ik er misschien wel even met mijn camera op uit, richting paarden ofzo!

liefs,
Lisaaa!

  • 21 Mei 2012 - 07:26

    Mama:

    Alweer een week geleden...dat gaat snel ! En wat heb je al veel beleefd ! Gelukkig gaat het goed, dat blijkt ook wel uit je kaartje en kadootje van Kathryn, erg lief ! Geniet nog even van je "vrije"dag (je weet maar nooit..) en succes deze week (alsof ik je niet meer spreek..) en DOE VOORZICHTIG !
    XXX

  • 21 Mei 2012 - 08:07

    Josine:

    Wat gaaf dat ze al zo blij met je zijn en dat het eigenlijk zo goed klikt! Nou, volgens mij hou je het daar makkelijk een jaar uit. Adam houd net als jij van dieren, dus alweer een overeenkomst. Leuk joh! Ik ga nu even je foto's bekijken. Goeie week gewenst!

  • 22 Mei 2012 - 09:19

    Kelly:

    Lieve Lisa!
    Ik heb mezelf weer even bij gelezen in jouw verslagen! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik zag op facebook een foto van Adam en hij ziet er inderdaad uit als een lief mannetje!
    En wat jammer dat ze daar geen twisterfries hebben! Ik zal mijn best doen een lading naar je op te sturen:D hahah!
    Oh en trouwens, ik heb ook veel liever een burger van de Mac hoor! hihi.

    Ben benieuwd wat je nog allemaal mee gaat maken en ik hoop dat het net zo leuk blijft als dat je de eerste week ervaren hebt!

    Liefs Kelly

  • 22 Mei 2012 - 20:07

    Lisa:

    Bedankt voor je lieve berichtje Kell!

    Hilarisch dat je die van de Mc lekkerder vind,, laat ze het niet horen! ;)

    XX Liesss..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 13391

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: