29 mei 2012 / Mijn 1e werkweek en Londen - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 29 mei 2012 / Mijn 1e werkweek en Londen - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

29 mei 2012 / Mijn 1e werkweek en Londen

Door: LisaManelMennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo Allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven, maar ik heb ook een drukke week achter de rug. Kathryn was van dinsdag t/m maandag weg, naar Venetië. Ik had Adam dus alle dagen, de hele dag, t/m zaterdagmiddag. Respect voor alle moeders op de wereld. Een kind kan best vermoeiend zijn, haha. Het was anderzijds ook heeeel erg leuk. Het was mijn eerste officiële werkweek, al had ik hem al wel een paar keer naar school gebracht natuurlijk. Het naar school brengen en ophalen gingen erg goed. Ook het in bed blijven in de ochtend tot 07:30, gaat steeds beter. Hij heeft zelfs de hele week alleen geslapen. Wat hij eigenlijk niet wil, maar ik vond dat hij het best kon en ik dacht, dat is ook goed voor zijn zelfvertrouwen. De eerste nacht stond hij aan mijn bed en moest ik hem weer terug op bed leggen, maar de andere nachten gingen eigenlijk heel goed. De laatste nacht ging perfect en hij was dan ook heel trots op zichzelf, precies wat ik wilde bereiken. Verder hebben we in de middagen na schooltijd kruidenzaadjes(peterselie, basilicum, koriander en bieslook) geplant en sinds gister zie je al wat opkomen. Heel leuk. Ook zijn we deze week 3x naar de paarden geweest en 1 van die 3 keer hebben we daar gepicknickt. Hij wil het liefst elke dag naar de paarden. Er is 1 veulen die absoluut niet bang is en dat is dan ook ‘zijn vriend’. Het veulen kan soms wel een beetje irritant zijn en dan hapt het naar Adam zijn shirt ofzo, maar Adam spreekt hem dan even streng aan. Voor de rest roept hij de hele tijd: ‘Come on boy, good boy’. Heel grappig.
In de ochtenden dat Adam op school zit, ben ik een paar keer naar Tesco geweest en naar het centrum. Gewoon voor wat boodschappen en naar het centrum, omdat ik een Engels bank account wil openen. Daar moet ik deze week alleen nog even een klein dingetje voor regelen en langs brengen, voor ik die heb. Deze week hoop ik ook een abonnement op de sportschool te bemachtigen, zodat ik in de ochtenden kan gaan sporten. Verder ruim ik in die ochtenden een beetje op en maak ik wat schoon.
Zaterdagochtend zijn Adam en ik wezen zwemmen en konden we heerlijk buiten zwemmen met het heerlijke weer. Thuis gingen we lunchen en daarna werd hij opgehaald door zijn vader en was ik dus vrij. Ik heb de tijd benut met in de zon liggen. Heel nuttig, al zeg ik het zelf.

Afgelopen zondag was ik hier alweer 2 weken precies. Ik heb wel het idee dat ik er langer zit, maar dat komt denk ik omdat er zoveel gebeurd en op je afkomt in de eerste tijd. Al met al, vond ik het hoogtijd om richting Londen te gaan die zondag. Dus heb ik die ochtend de trein gepakt en was ik met 30 minuten in the place to be. I truly love London! Vanaf het treinstation(London Euston) ben ik richting Oxford Street gaan lopen. Ik sloeg gewoon elk straatje in wat me interessant leek, zolang ik maar bij Oxford Street uit zou komen, dus ik moest wel een beetje richting aanhouden natuurlijk. Daar aangekomen, waren de winkels nog net niet open en ben ik doorgelopen naar Piccadilly Circus. Dat is 1 van mijn favoriete plekken in Londen. Daar heb ik een Starbucks opgezocht, wat niet zo heel moeilijk is in Londen, en ben ik midden op Piccadilly even gaan zitten om te genieten. Al kan ik daar waarschijnlijk wel een hele dag zitten, ik ben toch doorgelopen naar Trafalgar Square en vanuit daar naar Horse Guards Parade. Het was echt heerlijk weer, heel warm, maar met een beetje wind, echt perfect. Er was een soort hardloopwedstrijd om Hyde park heen en daar heb ik nog heel even staan kijken. Toen ben ik over de Thames gegaan, richting The London Eye. Iets daarvoor was een straatmuzikant aan het spelen op zijn basgitaar en dat klonk echt heel mooi. Daarom ben ik ong. een 3 meter verderop even gaan zitten om te luisteren. Hij zag dat ik in de buurt zat en vroeg of ik even wilde komen. Hij kon niet weg met al zijn spullen hier en of ik even voor hem 2 cola light wilde halen even verderop en dan mocht ik ook wat voor mezelf kopen. Dus hij gaf me 5 pond en ik ben cola voor hem gaan halen. Zelf hoefde ik niks. Toen heb ik nog een dik uur met hem gepraat. Bleek dat hij over een maand ergens moet optreden, waar Bob Dylan ook optreed. Hij was helemaal trots. Is ook wel echt heel tof natuurlijk! Ik dacht serieus dat hij homo was, maar ik kreeg zijn hele ex girlfriend + abortus verhaal te horen. Niet dat ik nu overtuigd ben dat hij op vrouwen valt, maargoed. Het was wel heel leuk om even te kletsen. Voor mensen die hem op willen zoeken, zijn naam is Paul Sebastian. Waarschijnlijk zijn er in juli wel filmpjes van hem op YouTube te vinden, van het optreden. Hij is echt super goed!! Hij is echt 1 met zijn muziek. Ik moest wel weer verder, kon moeilijk de hele dag blijven kletsen, daarom ben ik vanuit daar naar Houses of Parliament gelopen, even in de Victoria Tower Gardens geweest en toen langs Westminster Abbey, weer terug naar The London Eye. Ik wilde er nog in, omdat ik dat nooit durfde, maar omdat ik de kaartjes best prijzig vond en de rij echt niet normaal lang was, ga ik wel een andere keer. Ik ben hier toch nog een jaar. Ik durf niet in een reuzenrat, maar bij nader inzien ziet The London Eye er best veilig uit.
Eigenlijk ben ik toen vanaf daar langs de Thames blijven lopen, tot aan de Tower Bridge. Voor degene die Londen een beetje kennen, dat is best een heel eind. Alleen er is zoveel te zien tussendoor, dat je echt niet door hebt dat je zoveel loopt. Langs de London Bridge en natuurlijk langs de The Millennium Bridge, wat ik persoonlijk 1 van de mooiste bruggen vind. Zo subtiel en elegant. Al blijft de Tower Bridge natuurlijk ook ontzettend mooi. Daar ben ik dan ook overheen gegaan, om vanaf daar naar het Financial District te lopen. Want ik moest en zou even voor The Gherkin staan. Ik hou van dat gebouw. Het gevoel van daarvoor staan kan ik echt niet beschrijven. Je voelt je zo klein.(1 van de redenen waarom ik graag naar NY wil, daar zal dat gevoel nog overweldigender zijn) Vanuit daar ben ik naar het St.Paul’s gelopen en heb ik op de trappen, wat gegeten en gedronken. Heerlijk in die laaghangende zon. Al zijn die traptreden van het St.Paul’s vet heet. Scheelt dat ik van warmte hou. Inmiddels was het al 18:00 en te laat voor Oxfordstreet en al het andere waar ik nog heen wil. Dus ben ik terug gelopen naar Euston en hou ik Oxford street, Harrods, Buckingham Palace, de vele musea enz enz tegoed voor de volgende keer. De trein had een 10 minuten vertraging, maar dat was niet zo erg. Ik was iets na 20:00 thuis en die avond ben ik, na bijna 9 te hebben gelopen, alleen nog een beetje gaan relaxen, na een verfrissende douche genomen te hebben. Het was een hele leuke dag. Dit was de 3e keer dat ik in Londen was en wat ik vandaag allemaal bezocht heb, had ik eigenlijk allemaal al gezien, maar het blijft leuk, elke keer weer maakt je hart toch een soort van sprongetje als je weer iets machtig moois ziet. In Londen is dat ongeveer om de 5 minuten. Dat maakt Londen ook zo fantastisch. Londen was al 1 van mijn favoriete steden en als ik er dan weer zo rondloop wordt dat elke keer weer bevestigd. I just loveeee it..

liefs,
Lisaaa!

  • 29 Mei 2012 - 11:06

    SECRET:

    Ze moeten wel blij met je zijn. Gelijk helemaal into EHBO (eerste hulp bij opvoeden), Jody heet ze toch? Leuk dat het zo goed klikt met ADAM. Mooie foto's heb je erbij gedaan. Geanne vind natuurlijk die paarden foto's helemaal te gek. Geanne mag al voor diploma rijden! Waar ze de verzorging en optuigen van hetpaard moet kunnen, en zelfstandig stap en draf! 30 juni houdt ze een paardrij feestje, nog van haar verjaardag. Andere foto's van jouw uitstapje naar londen ook erg mooi. Nogmaals waar ik mij dan eenzaam en ellendig zou voelen, ga jij erop uit en geniet. Van wie zou je dat nou hebben?! Maar de fotografie in lijkt me ook wat voor jou. Fijn weer wat van je gehoord te hebben. Liefs..

  • 29 Mei 2012 - 12:17

    Lisa Mennes:

    Aww, dankjewel! Adam zijn moeder heet Katrhyn btw.. ;)

    Wat leuk dat Geanne het zo goed doet met paardrijden, Adam en ik gaan ook bij een manege kijken hier, ik denk deze week.

    Londen is echt heel erg leuk! Dus voel je welkom om een keer samen te gaan.. trek wel je wandelschoenen aan, al is er ook een underground natuurlijk!

    Hahaha, ja van wie zou ik dat nou hebben, moeilijk moeilijk..

    Bedankt voor alle complimentjes, het lezen en je reactie opzich en ik wens Geanne veel succes bij haar diploma rijden en veel plezier op haar feestje! :D

    liefs,
    Lisaaa!

  • 29 Mei 2012 - 15:55

    Marieke:

    Hoi Lisa,
    Om één of andere duistere reden heb ik je vorige verslag gemist (ik dacht al, waar blijft het...). Als ik het laatste verslag lees is het net of ik zo weer met vakantie ben. Die route langs de Thames hebben wij ook gelopen, vanaf de Tower Bridge tot aan de London Eye, en dan daar de volgende brug weer over en dan aan de andere kant weer terug. Aan een jaar heb je eigenlijk nog niet genoeg om alles te bekijken. Ben je al in het Britisch Museum geweest? Mocht het nog eens gaan regenen in Londen (haha), dan kan je daar makkelijk een hele dag zijn en nog niet alles hebben gezien.
    Doei,

  • 29 Mei 2012 - 19:25

    Wio:

    Heeeerlijk Lisa om weer een verslag van je te lezen, ben nog nooit in Londen geweest (staat hoog op m'n verlanglijstje) maar door jouw verslag voelde ik me toch een beetje in the place to be!

    Liefs Wio

  • 29 Mei 2012 - 20:54

    Mama:

    Lieve schat,
    Weer erg leuk om te lezen, wat ben je toch aan et genieten ! Ik wacht de hele avond al op je...en je weet, ik ben gauw ongerust ! Dus, LAAT WAT VAN JE HOREN ! Liefs...mama XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 13379

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: