17 mei 2012 / Tesco - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 17 mei 2012 / Tesco - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

17 mei 2012 / Tesco

Door: LisaManelMennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo allemaal,

Gister ben ik een dagje thuis gebleven. Ook om een beetje aan het huis te wennen, ook niet geheel onbelangrijk. Kathryn is veel aan het werk en als ze thuis is, is ze moe en besteed ze al haar tijd aan Adam en andere noodzakelijke dingen. Daar behoort kasten indelen en netjes houden niet bij. Laat ik nou net een wonder zijn in kasten inruimen. Daarbij vind ik dat het leukste wat er is.(vrijwilligers die zich aan willen melden om hun kasten uit te laten zoeken/in te laten ruimen, kom maar op!! ) Om niet gelijk het hele huis op z’n kop te zetten(beetje raar misschien ook, als je er amper 4 dagen bent), ben ik begonnen bij Adam zijn kast. Hij heeft 4 grote lades en niet heel veel kleding. Toch zaten alle lades propvol. Heerlijk mee bezig geweest. Veel kleding die hem te klein waren, heb ik eruit gehaald en ook heb ik alles weer opnieuw opgevouwen. Het resultaat was heerlijk. Keurige nette stapeltjes en soort bij soort. Er was zelfs een hele lade over. Ik heb ook al zijn boeken gesorteerd en uitgezocht. Verder heb ik een beetje televisie gekeken. Er zijn veel mensen die hier heel binnensmonds praten en dan ook nog vrij snel. (Ik kan mensen die Nederlands spreken al slecht verstaan, moet je nagaan) Ik dacht, als ik via de tv de hele dag verschillende mensen hoor praten, dan raak ik daar een beetje aan gewend. Verder heb ik tussendoor de keuken een beetje schoongemaakt.
Kathryn was thuis rond 17:00 en toen zijn we Adam op gaan halen bij het gastgezin, waar hij na schooltijd is, t/m deze week. Hij gaat daar waarschijnlijk nog wel regelmatig heen, al ben ik er ook. Hij vindt het heel leuk daar. Het is voor mij dus wel handig als ik de weg daarheen zou kennen, vandaar dat ik mee ging. Ook leuk om wat rond te rijden en wat van de buurt te zien trouwens. Het was namelijk wel iig 10 minuten rijden. Alles is heel groen en er is veel natuur. Adam had daar cupcakes gemaakt en versierd. Heel leuk! Hij was zelf heel boos en saggerijnig, want hij had heel erg last van zijn knieën en ook een beetje van zijn armen, groeipijn. Zo zielig, het doet hem heel erg pijn. Adam wilde graag pizza eten en dus gingen we even langs de supermarkt. Niet zomaar een supermarkt, nee.. naar Tesco. Een soort Makro en echt GEWELDIG! Ik keek mijn ogen uit, ik snap gewoon niet dat Duitsland een Kaufland heeft en Tsjechië allemaal leuke Hypernova’s, maar dat Nederland helemaal niks van dat leuks heeft, tenzij je ingeschreven staat bij de kvk. Ik had niet heel veel tijd om te kijken, want we moesten een beetje opschieten. Het was al wat later en Adam moet natuurlijk wel een beetje op tijd naar bed en we moesten dus nog eten. Ik kon bijna geen afscheid nemen, maargoed.. ik heb zat tijd om er heen te gaan, wanneer ik wil. Dat heeft overigens niet heel lang geduurd, want vandaag ben ik er maar gelijk weer heen gegaan. Ik heb nogal een slechte band met mijn geduld, daar zal het aan liggen. Anyway.. ik heb daar op de minuut na, 2 uur lang rond gelopen(ja echt), nadat ik er in 40 minuten heen was gelopen. Het is een weg omhoog en dus lekker intensief. Ik had wel een brownie verdiend vond ik zelf. Laat je die daar nou net hebben. Ik vind het daar werkelijk grandioos. Ik wil daarom iedereen ook oproepen te gaan pleiten voor iets vergelijkbaars in NL. Ze hebben alles, echt alles! Ook heerlijke broodjes, in allerlei soorten en maten, met olijven, rozijnen, pesto en walnoten(die ik ook maar moest kopen dan). Verder heb ik even kaneel en groene thee gehaald, 2 dingen waar ik echt niet zonder kan. Ook heb ik een klein pakje met vochtige doekjes gekocht voor in mijn tas(die waren op en die heb ik normaal altijd bij me). In de korte tijd dat ik Adam ken, heb ik gemerkt dat die absoluut noodzakelijk zijn ook.

Vanmorgen was een beetje hectisch. Adam was een beetje overstuur, omdat hij nog steeds zo’n groeipijn had. Dat was heel zielig, maar het was nog maar 05:30 en we moesten echt nog even slapen. Nadat ik hem had getroost en zijn knieën een beetje gemasseerd had, heeft hij gelukkig nog wel een beetje kunnen slapen en ik ook. We stonden toen rond normale tijd op, maar op 1 of andere manier ging de tijd heel snel. Toen Adam en ik onze wentelteefjes, die ik als ontbijt gemaakt had, opgegeten hadden, moesten we heel vlug. Dus schooluniform aan en wegwezen. Ik heb hem de hele weg maar getild, omdat hij zo’n last had. Gelukkig is het een heel fijn en klein mannetje, maar zelfs hij wordt zwaar als je hem de hele weg moet tillen. Het mag dan maar ongeveer 5 minuten lopen zijn, het is wel alleen maar omhoog lopen. Nou goed, had ik gelijk mijn ochtend work out gehad. Halverwege kwam ik er alleen achter dat ik zijn schooltas vergeten was. Die is gelukkig niet heel noodzakelijk, want ze gebruiken hem eigenlijk alleen om huiswerk en post mee door te geven. Toch ben ik, toen ik Adam op het schoolplein had afgezet, nog even heen en weer gelopen. Ik heb hem snel even afgegeven en ook gezegd dat hij erg last had en of ze er een beetje rekening mee konden houden. Hij had dat namelijk de dag ervoor zelf niet aangegeven op school. Thuis ben ik eerst snel even onder de douche gestapt en heb me toen klaar gemaakt om richting Tesco te gaan.
Ik begin me hier al steeds meer op mijn gemak te voelen. Daarom heb ik vanmiddag, voor ik weg ging, snel nog even een rondje in de auto gereden. Ik miste het gewoon zo. Ik hou echt van auto rijden. De auto rijdt gelukkig heerlijk. Tijdens het rijden herhaal ik steeds het woord, ‘links, links, links’ in mijn hoofd. Dat doe ik ook als ik gewoon loop en ik auto’s zie rijden. Ik ben er continu mee bezig. Het is voor je hersens gewoon zo raar. Telkens als ik auto’s zie rijden is mijn eerste gedachte ‘Huh, wat doet die?’ of ‘Is die nou links aan het inhalen?’ of ‘Waarom zijn alle verkeersborden omgedraaid?’. Dat is echt maar een fractie van een seconde, maar het is alsof je hersens zich steeds voor de gek gehouden voelen. Dit wordt gelukkig steeds minder en daarom durfde ik ook wel een eindje te rijden. Heerlijk was het! Ik ben gewoon een blokje om gegaan, even naar de rotonde bij het treinstation en weer terug. Het was maar een paar minuten, maar het was echt leuk. Ik hou gewoon van het gaspedaal intrappen.
Verder ben ik na Tesco nog even het centrum hier in gegaan. Even in een hele mooie boekenwinkel rond gehangen, naar Marks&Spencer of course en ook naar 1 van de vele kaarten winkels(mum, eat your heart out!) Ze hebben hier werkelijk voor elke gelegenheid een kaart, vooral voor verjaardagen, maar dan aparte voor je man, vrouw, vriend, vriendin, verloofde, vader, moeder, broer, zus, opa, oma, ooms, tantes, geliefden en noem maar op. Nou zou je denken dat de mensen hier dus heel veel van kaarten versturen houden(er zijn namelijk tig van deze winkels). Toch heb ik een andere filosofie. Alle kaarten zijn namelijk al zowat voor je geschreven. Compleet met tekst en al dus. Je hoeft eigenlijk alleen je naam erop te zetten. Dus daarom denk ik dat de mensen hier ronduit een hekel hebben aan kaarten versturen en er het liefst zo weinig mogelijk tijd en aandacht aan besteden. Je hoeft namelijk alleen maar naar de afdeling(die aangegeven is met bordjes) te lopen waar je moet zijn, bijvoorbeeld: voor mijn vrouw. Daar kies je een kaart. ‘You’re the best I’ve ever had. I enjoy every spend day with you and I never want to lose you! You’re my everything. Happy Birthday sweetheart., I love you. XXX’ Je zet je naam eronder, zorgt dat hij verstuurd kan worden d.m.v. adres en postzegel en je stopt hem in de brievenbus. Klaar! Ik vind het vrij onpersoonlijk, van mij hoeft dat op zich niet zo. Al moet ik toegeven, ik heb wel een vrij slecht voorbeeld gegeven, want van alle kaarten daar, vind ik dat de kaarten van déze afdeling, best kunnen blijven bestaan. Daarvan vind ik dat ze die ook zelfs wel in NL kunnen introduceren. Haha. Er zijn wel amper blanco kaarten te krijgen, bijna op allemaal staat Happy Birthday. Dat vind ik wel heel erg jammer.
Thuis heb ik snel nog even een wasje gedraaid, gedroogd en opgevouwen, voordat Kathryn thuis kwam. Adam werd gebracht, dus dat was lekker gemakkelijk. We hebben lekker broccoli met mais en groenteburgers gegeten. Vanavond verder even lekker relaxen.

liefs,
Lisaaa!

  • 17 Mei 2012 - 19:37

    Marieke:

    OK, ik ben de eerste. Zodra jij terug komt uit Londen (dat duurt zeker nog even, zucht), kom jij kennismaken met mijn kasten. Als dat geen uitdaging is???
    Tesco kennen we, op één van onze vakanties, volgens mij in Hongarije, maar Tsjechie kan ook. Helaas zijn alleen Marianne en ik daar voor te vinden, en duren onze bezoeken aan deze megastores altijd te kort. Vandaag hebben wij ook wentelteefjes gemaakt, 'stoetje in de pan' noemen wij die (nou ja, zo noemt oma die dingen). Ik had nog een te oud stokbrood liggen, werkt prima. doei!

  • 17 Mei 2012 - 19:59

    Lisa Mennes:

    Prima! Ik hou wel van een uitdaging.. ;)

  • 18 Mei 2012 - 09:32

    Wioletta:

    ohhhhhhh Lisa de Tesco ik ben nu heeeel jaloers!!!

    xxxxjes Wio

  • 19 Mei 2012 - 10:58

    Ilona:

    Wat fijn dat je het daar naar je zin hebt! :) Zal wel even wennen zijn in het begin.
    Ooh die grote supermarkt Tesco, lijkt me geweldig!! Zoiets moeten ze hier idd in Nederland ook hebben!! haha
    En heel leuk dit reisverslag!! Keep going!
    Veeeeeeell plezier en succes daar!!

    Dikke kus van mij en Pitchie (als je het zo schrijft ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 13394

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: