15 mei 2012 / Centrum van HH - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 15 mei 2012 / Centrum van HH - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

15 mei 2012 / Centrum van HH

Door: LisaManelMennes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo allemaal,

Vandaag werd Adam naar school gebracht door zijn vader. Dus ik heb het lekker rustig aan gedaan vanmorgen. Lekker toast met appel gegeten als ontbijt en me daarna klaar gemaakt om naar het centrum te gaan. Kathryn mailde me tussendoor(vanaf haar werk) of ik Adam deze week toch naar school kon brengen, ondanks ik eigenlijk vrij was. Gareth (Adam zijn vader) had het nl zo druk met zijn werk deze week, dat hij er eigenlijk niet aan toe kwam. Ook zou hij vanavond niet bij hem kunnen zijn, maar werd hij om 17:30 thuis afgezet. Nou, ik vond dat geen probleem, kan ik alvast wat met hem oefenen voor volgende week.
Naar het centrum is ongeveer een 15-20 minuten lopen. Het is best heuvelachtig overal, dus dat wordt nog wat als ik ga hardlopen. Waarschijnlijk ga ik me ook inschrijven bij de sportschool. (10 min. lopen) Ik kan dus altijd daar nog gaan rennen.
Het centrum is erg leuk. Ik ben eigenlijk direct wat kleren gaan passen, gewoon om me een beetje thuis te voelen, haha. Ik vind Marks&Spencer echt heel leuk en daar heb ik ook mijn lunch gehaald, wat bestond uit een vers bruin bolletje, een banaan en een zakje amandelen. Achter mij, in de rij van de kassa, stond een heel aardig oud vrouwtje. Ze vroeg of dat mijn lunch was enzo en tijdens het praten, pakte ze af en toe even mijn arm vast, heel lief. Ik heb haar nog even een goede dag gewenst en toen ben ik verder gegaan. Het was best lekker weer. Even een stukje verderop kwam ik een gezondheidswinkel tegen, geweldig! Daar heb ik een klein reepje veganistische chocola gekocht, wat vanzelfsprekend hemels was! Het weer was alleen, toen ik naar buiten wilde lopen, ineens helemaal omgeslagen in een flinke hagelbui.
Wat ik al eerder noemde over de ballerina’s en de hoge hakken, dat wordt in de winkels bevestigd. Af en toe kom je een paar verdwaalde gympen tegen, maar verder staat en hangt het werkelijk overal vol met extreem hoge hakken en ballerina’s in alle soorten en maten. Wat ook erg leuk en opvallend is, is dat ik in NL stad en land moet afzoeken om een winkel te vinden met mijn favoriete schoenen, terwijl hier alle winkels bezaaid liggen met allemaal schoenen die ik het liefst allemaal voor de sier neer wil zetten. Elke keer maakte mijn hart een sprongetje als ik weer een paar prachtige exemplaren bij elkaar zag staan. Ik kon mijn geluk ook niet op, toen ik in een winkel kwam met rijen, rijen en rijen vol met schoenen die in NL in vergelijking met hier, gewoon bijna onvindbaar zijn. Sowieso dacht ik elke 5 minuten, waarom hebben we dit niet in NL? Waarom hebben we dit niet in NL? Al met al, het centrum valt zeer in de smaak!
Wat me ook erg opviel, is dat iedereen(maar vooral de jongere jongens) rechtsstreek uit een HarryPotter film lijken te komen, qua looks. In Londen valt dat veel minder op vind ik, omdat daar gewoon veel meer soorten mensen zijn, maar hier lijkt iedereen op Neville Longbottom, Seamus Finnigan en Harry Potter zelf.
Thuis gekomen, heb ik nog een beetje op mijn laptop gezeten en gewacht tot Adam er was. Adam is heel moeilijk met eten en het was een hele klus om hem dat te laten doen. Uiteindelijk is het gelukt en had hij zelfs al zijn melk opgedronken. Voor 20:00 moet hij op bed liggen en dus was het na nog even samen AnimalPlanet te hebben gekeken, tijd voor een bad. Hij is niet gewend om alleen te gaan slapen, maar na een boekje deed hij dat wel. Hij was heel lief.

liefs,
Lisaaa!

  • 16 Mei 2012 - 09:34

    Mama:

    een heerlijk dag gehad dus ! goed zo !
    ik zie het ook allemaal voor me, zoals jij daar dan loopt en enthousiast zijn, haha! spreek je vandaag nog hoor !
    liefssssss xxx

  • 17 Mei 2012 - 09:05

    Wioletta:

    gaaf dat we je hier kunnen volgen enne je moet echt boeken gaan schrijven! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! xxxjes Wioletta

  • 17 Mei 2012 - 18:20

    Marieke:

    Hoi Lisa,
    Nou, slechter dan het begin kan het niet meer worden, wat een ellende om zo'n reis te moeten maken als je zo misselijk bent. Dat vind ik zonder reizen al een ramp. We zijn benieuwd of je nog Arsenal-spelers tegen komt. We blijven je in elk geval op de voet (met of zonder hak ;-) volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 13392

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: