Woensdag 29 aug / Up to Holland!! - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu Woensdag 29 aug / Up to Holland!! - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 aug / Up to Holland!!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Op een vrije maandag heerlijk even een stuk gelopen. Als ik echt naar een natuurreservaat wilde moest ik eerst een stuk met de auto rijden, dus dat ga ik later wel een keer doen. Dit keer dacht ik, ik loop gewoon uit Hemel Hempstead en zie vanzelf wat ik tegen kom. Dat vind ik sowieso het leukste om te doen. Gewoon beginnen met lopen en dan kom je vanzelf ergens, haha. Ik woon aan de rand van Hemel Hempstead, dus na een 20 minuten kwam ik bij de heuvel met heel veel bomen, achter het station. Ik begon met omhoog lopen. Was vet zwaar en mijn nek protesteerde ook ontzettend, maar is toch fijn als je dan eenmaal boven bent. Na de top waren er nog veel meer bomen en je kon het zowaar een klein bos noemen. Heerlijk om daar even te lopen in de stilte en alleen de vogels te horen fluiten. Het was alleen wel een beetje modderig overal, maar ik heb er echt even van genoten. Heb mezelf voorgenomen dit echt vaker te doen.

Het wandelen was eigenlijk al van een paar weken eerder. Afgelopen week ben ik namelijk in Nederland geweest, zoals de meeste weten. Adam vind het altijd leuk om foto’s te kijken van Nederland en hij vraagt dan bij alles: ‘can I go there’? of ‘can I do that too’?. We hadden het er hier al over gehad dat we met kerst en oud&nieuw richting NL zouden gaan, maar al de dingen die Adam zag op de foto’s, waren dingen die je eigenlijk alleen maar in de zomer kon doen. Dus toen dacht ik ineens. Laat ik Kathryn mailen om te vragen of ik met Adam met de boot naar NL mocht voor een weekje. Dat meteen gedaan, zo impulsief als ik soms kan zijn en het mocht! Dus na wat plannen kwamen we bij de week van 20-27 aug uit, leuk, want zo konden we bij Jinan zijn verjaardag zijn! Ik dacht het is leuk als ik het een verrassing hou voor pap en mam. Ik moest alleen wel in de avond van station Assen dan naar Eext komen en daarom heb ik Mel en Frank gevraagd of ze ons wilde ophalen. Die waren alleen toen nog op vakantie, dus het spande er nog even om of ze mijn mailtje gekregen hadden.
Adam raakte niet uitgepraat over Holland de week ervoor. Hij had al een hele planning in zijn hoofd en vroeg elk uur of we vandaag met de boot gingen. Voor mij duurde het ook best lang, vooral omdat ik zo’n zin had aan het verrassen. De zaterdag had ik de koffer al ingepakt met Adam zijn kleren en zondag kwamen daar nog de nodige cadeautjes bij. De koffer zat daarna helemaal vol. En dan eindelijk maar toch, was het maandag de 20e. Om 5:00 opstaan, na een nacht amper te hebben geslapen van de enthousiasme voor de volgende dag. Gareth en Kathryn brachten ons naar de haven in Harwich. Adam kon eigenlijk nog slapen in de auto, maar was vanaf 5:30 klaar wakker. We waren iets te vroeg en konden nog even wat drinken daar. Adam vond het afscheid een beetje moeilijk, maar omdat hij toch ook heel bang was dat de boot zonder hem zou vertrekken, kwam hij uiteindelijk toch mee. Hij vond het ontzettend spannend en was helemaal excited. De bootreis duurde elle lang. We hebben 7 uur op de boot gezeten. Gelukkig was er een speelhoek, waar Adam zich prima vermaakte en zijn we ook nog even wat heen en weer gelopen. We hebben een sleutelhanger van de boot gekocht bij het winkeltje en zijn we op het dek wezen kijken. Toch ben je dan blij dat je weer aan land kan en even een ander uitzicht hebt. Het eerste wat Adam zag toen we op het station van Hoek van Holland stonden, waren schapen en vanaf toen kon de hele Holland trip al niet meer stuk. Daarna heb ik ook zo ongeveer elk schaap, elk paard en elke koe in Nederland gezien tot we weer op de boot terug zaten. We moesten heel snel om de eerstvolgende trein te halen en dat lukte op de seconde na, dat was fijn, want dan waren we eerder op ons eindpunt. Eerst naar Rotterdam Centraal, dan naar Utrecht Centraal en toen konden we lekker blijven zitten tot Assen. Frank stond, met als verrassing samen met Juul, al te wachten en wat was het leuk om hun weer te zien! We reden eerst naar de snackbar vlakbij Eext, want daar zouden Mel en Jinan ook komen, want die wilde pap en mam hun reactie ook zien natuurlijk. Jinan was ook zo groot geworden, mijn lieverd! Even snel gedag zeggen en toen op naar Eext, want het was ondertussen bijna 20:30. Alianne haar auto stond er ook nog en dat vond ik echt leuk, kon ik die ook nog even zien. Heel zachtjes liepen we naar het tuinhek en Mel ging even checken of ze wel in de tuin waren. Maggie kwam ondertussen keihard op ons afrennen en had ons bijna verraden. Ik hoorde mam een beetje vertwijfelend vragen wat er was e toen zei ik tegen Adam dat hij de tuin in moest lopen. Een 2 seconde later hoorde ik heel hard: ‘Ik wist het, Ik wist het, Ah neeee’. Dat was het moment dat ik ook tevoorschijn kon komen en dat was zo leuk!! Een geweldig moment!! Adam was al snel de boomhut ingeklommen, want dat was 1 van zijn dingen die hij graag wilde doen. Alianne en Hannah wilde net weg gaan, dus we waren net op tijd gelukkig. Maar goed dat we de eerste trein in Hoek van Holland gered hadden. Ook geweldig om mijn zalige Pamela weer te zien en te knuffelen, ik had haar zo gemist. Het was sowieso gek om weer thuis te zijn ineens, een raar besef.
Door het reizen met de trein hadden we nog niks gegeten, dus had pap wat heerlijke broodjes voor mij gemaakt en genoot Adam van een broodje pindakaas(1 van de weinige dingen die hij graag eet). Nog even wat gedronken en veel gekletst natuurlijk, maar ik was toch echt wel heel moe. Adam was nog lang niet moe(al was hij dus al vanaf 5:30 wakker), die heeft energie voor 10. Alleen toen we, vrij laat, uiteindelijk op bed lagen draaide hij zich om en sliep letterlijk binnen 2 seconden.

De volgende dag hadden we gelijk een kinderfeestje van Jinan. Met zn allen naar het boomkroonpad geweest en over de toppen van de bomen uitgekeken. Doodeng, besefte ik toen ik op de wiebelende hoogste toren stond en daar gekomen was via traptreden met gaatjes. Dat doe ik normaal voor geen goud, maar ik was zo met Adam en die kinderen bezig, dat het me totaal ontgaan was, weer een angst overwonnen! De kinderen vonden het een leuk feestje, dus het was zeer geslaagd. Daarna een lekkere hamburger bij Frank en Mel blijven eten. ’s Avonds met zn allen naar de Hornbach gereden. Een hele happening voor een paar visjes, maar wel hilarisch. De vrouw die ons hielp was ontzettend chagrijnig, maar we bleven vrolijk. Extra irritant voor haar, haha. Het is maar een klein uitje, maar als je ineens in Engeland woont, geniet je van dit soort dingen al optimaal.
Woensdag zijn we samen met pap, mam en Jinan Assen in gegaan en vonden we wat leuke dingen voor Adam, onder andere een grote knuffelslang(hij is GEK op slangen), waar hij de hele tijd mee om zijn nek heeft gelopen(lekker warm) en een nieuwe(hij was de andere verloren bij Tesco) ‘farmer hat’, wat gewoon een hoedje is, maar volgens Adam iets wat een boer draagt. Daarna nog met zn allen koffie/thee/chocolademelk en een lekkere muffin gegeten bij de V&D, altijd lekker en gezellig! In Gieten heb ik met Jinan een brandweerauto van lego in elkaar gezet, terwijl Adam zich boven vermaakte met de playmobil boerderij(hoe kan het ook anders). Toen Mel thuis kwam van haar werk zijn we met zn 4en naar Ten Boer, naar Frank zijn werk gereden. Adam wilde namelijk graag op een trekker rijden en Jinan slaat zoiets ook zeker niet over. Adam zijn ogen glinsterde helemaal toen hij op het extra zite in de grote Fendt plaats mocht nemen. Hij vond het geweldig en Jinan voelde zich maar al te stoer dat dit zijn papa zijn werk was. Zo leuk!
Donderdag wilde we graag naar Mytrhe, de shetlander van Smallenbroek, omdat Adam na het zien van een foto, zich al verheugde om op haar een ritje te maken. Dus op naar Roodeschool. We moesten alleen nog even tanken van te voren, maar daarna begon de ellende. Zodra we weg reden kwam er een geluid onder de auto vandaan wat alles behalve normaal was. Toch reden we door en dachten we dat we het ons toch echt verbeelde. Frank maar even gebeld en die dacht dat de uitlaat stuk was. Dus langs de snelweg, tegenover de witte molen(vlak voor Groningen), toch maar even gestopt en toen bleek dat in het midden van de auto de uitlaat dwars door de midden was. Niet echt veilig en helaas moesten we dus weer naar huis, met een snelheid van 70-80 km/h. Ontzettend frustrerend als iedereen je inhaalt, haha. Wel veilig thuis gekomen gelukkig, maar dus geen ritje op Myrthe helaas. Dat was echt balen, want er was ook geen andere dag dat het kon. Hopelijk, als we weer in NL zijn, kan het wel doorgaan. Zo lief als mam is, heeft ze nog geprobeerd iets anders te regelen met de shetlanders in het dorp, maar tevergeefs. We zijn toen maar met de honden naar het hunebed gelopen, dat vind Adam gelukkig ook helemaal geweldig, al was hij wel echt teleurgesteld. Omdat we de auto direct naar de garage gebracht hadden, konden we hem aan het eind van de middag alweer ophalen. Daarvoor hebben mam, Adam en ik nog even een Magnum ijsje gegeten daar om de hoek. Gelukkig was de auto weer helemaal klaar en konden we daarna zo naar huis rijden.
Vrijdag was een hele leuke dag, waar Adam zich ook heeeeel erg op verheugd had, namelijk de dierentuin. Samen met mam, Mel en Jinan zijn we gezellig naar Emmen geweest. Het was echt een super leuke dag! Echt veel gezien en het is heerlijk om die kinderen zo te zien genieten. Daarna heeft mam getrakteerd op eten. Zijzelf en de kinderen een pannenkoek, Mel een hamburger en ik een heerlijke pasta. Was erg lekker en een leuke afsluiting.
Zaterdag hadden we weer feest van Jinan. Dan voor familie. Opa, oma, Rudie, Rens en Bless waren er en dat was ook echt leuk om hun weer te zien. In de middag nog even naar de winkeltjes geweest met z’n allen en in de avond lekker een patatje gegeten bij de snackbar.
Zondag was alweer ons laatste dagje in Nederland en ook de dag dat de GP races in Eext waren. Ik vind dat echt niet zo leuk, omdat ik gewoon niet tegen lawaai kan en die motors waarschijnlijk in Engeland nog te horen zijn. Moet je nagaan als je naast de baan staat. Toch gingen we maar even kijken en zijn we met z’n allen doof geworden. Adam vond het wel leuk en kon ook nog even op een trekker zitten ergens, wat natuurlijk helemaal leuk is als je boer-fan bent. Nog even snel over het marktje, zodat Adam nog even wat voor zijn ouders kon kopen en hij kreeg ook nog 2 trekkertjes, een karretje en wat andere boerderijspulletjes om mee te spelen van mama. Kind helemaal blij! Hij heeft daar de hele avond nog mee gespeeld, samen met nog wat boerderij en dierentuin dieren die pap tevoorschijn had getoverd. Nog van hem vroeger en waar ik ook nog mee gespeeld heb. Dus was ook leuk voor mij om het terug te zien en hem er zo lekker mee te zien spelen. Voor we naar de races gingen had pap samen met Adam een scone cake me cranberries gemaakt, die heerlijk gelukt was. Zelfs Adam at er een hele boel van en je mag van me aannemen dat dat heel wonderlijk is. Hij eet zelden iets wat hij niet kent.
Alles die avond weer ingepakt. Het paste echt allemaal net. De koffer en mijn tas zaten propvol en zaten bijna aan hun maximum gewicht. De volgende dag met de trein van 09:30 weer richting Hoek van Holland. Mam bracht ons naar het station gelukkig. Wat gaat zo’n week toch snel. Zeker als elke dag gewoon zo leuk is en je zoveel geniet.
Het treinen ging redelijk snel. Al misten we op 10 seconden na de laatste overstap. De conducteur zag mij en Adam met onze zware koffer en tas naar de trein rennen, maar deed op het laatst toch de deur dicht. Zo stom. Maar Adam en ik hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om in het zonnetje onze lunch te nuttigen. Een half uurtje later was er gelukkig een nieuwe trein en waren we perfect op tijd bij de boot. We konden direct inchecken en aan boord, zodat onze lange reis terug kon beginnen. We waren beiden best moe(al moet je Adam goed kennen om erachter te komen dat hij dat ook is) van de week en dan lijkt het bijna langer te duren. Adam heeft alsnog bijna de hele 7 uur lang in de kinderhoek gespeeld en heeft het wel naar zijn zin gehad. Op de boot een vegetarische lasagne gehad en Adam chips en kipnuggets.
Bij de paspoort controle moesten we toch even aan de kant gaan staan, omdat ze benieuwd waren naar de relatie tussen mij en Adam. Ik had alle papieren, maar omdat ik ook vertelde dat zijn ouders ons op stonden te wachten, gingen ze die toch voor de zekerheid even halen. Dus even later kwam Kathryn aangelopen. Wel grappig(en slecht) dat bij de laatste controle van de 4, ze pas vroegen wat onze relatie is. Voor ons niet erg, want zo konden we overal wel lekker snel doorlopen.
Adam was heel blij zijn ouders weer te zien, maar zei ook een paar keer dat hij Holland wel heel erg miste nu. Dat zegt hij nog, maar gelukkig hebben we de foto’s en die vindt hij ook heel leuk om terug te zien, vooral die van de dierentuin! Ik ben van plan om een heel album voor hem te maken met alle foto’s, kaartjes en dingetjes uit Nederland die we gedaan hebben. Zodat hij altijd een leuk aandenken heeft aan deze leuke week. Vanmiddag al even gekeken naar iets van een album, maar ik kon niet vinden wat ik in gedachte had. Nog even verder zoeken dus.

Adam heeft echt genoten van alles. Van dierentuin tot honden uitlaten. We hebben gewoon een super week gehad en dat is vooral dankzij mijn lieve familie, pap & mam, Juul Frank, Mel & Jinan! En niet te vergeten de honden en de katten! <3 Thanks guys!

  • 29 Augustus 2012 - 22:50

    Mandy:

    he lisa, leuk verhaal! :) fijn ook dat adam het zo leuk heeft gehad!

  • 30 Augustus 2012 - 01:51

    S!!!!!!ecret:

    Hé Lisa,

    Wat een ontzettend leuk verslag. Ook erg leuk van je dat Adam met je mee mocht. Zo jammer dat ik niet bij Jinan zijn verjaardag kon zijn, ik had dagdienst. Echt jammer!!!
    Was het niet erg moeilijk om weer terug te gaan? Ach,... je hebt nog zoveel om daar mee te maken!
    Thanks voor je kaartje!!! Heel leuk!!!
    CU

  • 30 Augustus 2012 - 08:56

    Wio:

    Wat heerlijk zeg zo'n onverwachte week vakantie!

  • 30 Augustus 2012 - 10:29

    Mama:

    SWEETY...wat een mooi verslag heb je ervan gemaakt ! Ook leuk voor mij om zo nu en dan eens terug te lezen! Zoals mijn hart tekeer ging toen ik je zag, zo zat ik ook je verslag te lezen, wat een verrassing was het toch! Dit zal ik nooit meer vergeten, echt onvergetelijk! Toch liet mijn gevoel me weer niet in de steek, want ik voelde dat je kwam! "Lisa komt" zei ik een dag ervoor..en daar was je! Floor, dit moet je vaker doen, als mijn hart het aankan tenminste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13376

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: