16 sep / Adam weer naar school - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu 16 sep / Adam weer naar school - Reisverslag uit Hemel Hempstead, Verenigd Koninkrijk van Lisa Mennes - WaarBenJij.nu

16 sep / Adam weer naar school

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Hemel Hempstead

Hallo Allemaal,

Adam is ondertussen alweer 1,5 week naar school geweest en begint morgen aan zijn 2e volle week. Hij moest op een woensdag beginnen. Kathryn had vrij genomen, zodat ze de school ook kon zien. Voor Adam was er meteen een goede binnenkomer, want in zijn klaslokaal stond een bak met een ontzettend grote slak, die de naam Boris draagt.
Scholen hier in Engeland zijn allemaal heel anders dan in Nederland. Natuurlijk zijn er de schooluniformen wat al een groot verschil geeft, maar hier moeten ze ook hun schoenen uit doen en hebben ze de verdere dag een soort gymschoentjes aan. Ze nemen hier ook niet een rugtas met daarin een gevulde broodtrommel, beker en fruit mee. Nee, hier hebben ze alleen een boekentas. Een plat tasje, waar ze af en toe een boek in mee kunnen nemen vanaf school. Ook worden er wel formulieren enz. in doorgegeven. Als lunch kan je kiezen. Een schoollunch, waar de kinderen eigenlijk warm eten krijgen of je kan ze een lunch van thuis meegeven. Dat laatste lijkt dus wel meer op hoe het in Nederland gaat. Adam moet 5 dagen per week van 9:00-15:15 naar school. Dat vind ik persoonlijk het grootste verschil met Nederland. Ik vind het nogal wat, zulke lange dagen voor een kind van 4. Hij was afgelopen donderdag en vrijdag dan ook erg moe. Hij heeft het wel erg leuk op school en ik heb ineens zeeën van tijd, wat ook niet verkeerd is.

De afgelopen dagen ben ik eigenlijk heel verdrietig, wat nogal zacht uitgedrukt is. Tony mailde mij namelijk dat hij een andere eigenaar voor Yunah gaat zoeken. Ik heb hem gevraagd(gesmeekt) om haar aan mij te geven, nadat ik toestemming had gekregen van Kathryn om haar hier te houden. Zijn antwoord, kort samengevat, was dat het niet goed voor Yunah was om naar mij te gaan. Ik ben er heel erg overstuur van en slaap slecht. Ik probeer van alles te bedenken en loop alleen maar te piekeren. Ik weet ook niet hoe en of ik hier ooit overheen kom.
Zodra ik weer terug ben van mijn vakantie in Nederland ga ik advertenties ophangen voor mijn honden uitlaatservice. Het aller zwaarste van hier wonen is namelijk het leven zonder hond. Ik had van te voren niet gedacht dat het zo moeilijk was, maar gewoon het hebben van een hond, ermee lopen en gewoon het genieten van het alleen al kijken naar ze is iets wat ik echt ontzettend mis. Daarom hoop ik een hond of een paar honden hier uit te kunnen laten voor andere mensen. Niks had me gelukkiger gemaakt dan Yunah hier, dan had ik hier en een hond gehad en was dat ook nog de hond geweest waar ik ontzettend veel van hou.

Verder heb ik ontzettend zin om even naar Nederland te gaan. Al ben ik er eigenlijk net geweest, toch kijk ik er erg naar uit. Ik heb het hier hartstikke leuk hoor en ik red me goed, maar ik waardeer mijn land, familie, vrienden en alles zoveel meer. Dat deed ik al, dus moet je nagaan hoe ik er nu over denk.

Morgen ga ik een dagje naar Londen, omdat ik daar een cadeautje wil halen voor een goede vriend van mij. Dat lijkt me ook een heel goed excuus om Oxford street weer even af te lopen en een bezoekje te brengen aan mijn favoriete eettentje VitaOrganic in Soho. Daarbij is het ook gelijk een goede afleiding voor mijn gepieker.

Voor sommigen van jullie die dit lezen, tot snel!

liefs,
Lisaaa!

  • 17 September 2012 - 00:39

    Secret:

    Lieve Lisa,

    Wat balen dat je je zo ellendig voelt. Ik heb wel een tip, maar dat mail ik je wel. Verder sorry dat ik zo lang niks van me liet horen. En heel erg bedankt nog voor je kaart.
    Wie weet tref ik je nog misschien in je vakantie hier?
    Oja.. de schooltijden van Adam zijn volgens mij net zolang als die van ons. Geanne en Berend hun schooltijden zijn van 08:00o tot 14:30u. Maar de lange dagen is voor Adam in het begin zeker vermoeiend.
    LFS

  • 17 September 2012 - 00:48

    Lisaaa:

    Hee!

    Ben zeer benieuwd naar de tip.. ik ben zo wanhopig dat ik naar mijn idee alles al bedacht heb, maar wie weet kan je tip helpen!

    Moeten Geanne en Berend al om 8:00 beginnen?? Zo vroeg?? En in Nederland ben je toch iig op de kleuterschool de woensdagmiddag en dacht ook de vrijdagmiddag vrij?

    liefs!

  • 17 September 2012 - 10:26

    Wio:

    Lieve Lisa,

    Wat erg dat je zulke zorgen hebt, ik hoop dat je van een weekje Nederland wat opknapt, en dat we je dan zien!
    xxxjes en denk aan je hoor!

  • 17 September 2012 - 12:17

    Secret:

    Hé Lisa,

    Ik bedoel 08:20u beginnen. Woensdag allebei vrij. Vrijdag Hebben ze vanaf groep 5 niet meer vrij. Groep 1 hoeft op vrijdag helamaal niet naar school. Dus Berend Is vrijdagmiddag vrij, maar Geanne niet. En die gaat daarna gelijk naar paardrijden. Ze heeft vorige week voor het eerst zelfstandig gegalopeerd, en dat vond ze 'vet-gaaf'!!
    Môiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 13336

Voorgaande reizen:

13 Mei 2012 - 30 November -0001

The UK!

Landen bezocht: